ထာဝရအသက္စိတ္ခ်မႈ
''ဘုရားသခင္၏သားေတာ္ကိုယံုၾကည္ေသာသင္တို႔သည္ထာဝရအသက္ကိုကိုယ္တိုင္ရသည္ဟုသိေစျခင္းငွါ၊ဤအရာမ်ားကိုသင္တို႔အားငါေရး၍ေပးလိုက္၏။''
၁ေယာ၅း၁၃
''ထိုသူကိုလက္ခံသမွ်ေသာသူတည္းဟူေသာကိုယ္ေတာ္ကိုယံုၾကည္ေသာသူတို႔အားဘုရားသခင္၏သားျဖစ္ရေသာအခြင့္ကို
ေပးေတာ္မူ၏။ထိုသားတို႔မူကား၊လူမ်ိဳးႏွင့္စပ္ဆိုင္၍ဖြားေသာသားမဟုတ္။ ေမထုန္သံဝါသအားျဖင့္ဘြားေသာသားမဟုတ္။လူအလိုအေလ်ာက္ဘြားေသာသားမဟုတ္ဘ။ဘုရားသခင္ဘြားေတာ္မူေသာသားျဖစ္သတည္း။''
ေယာ၁း၁၂ - ၁၃
လူ႔ဘဝအသက္တာတြင္အေရးႀကီးဆံုးေသာအရာကို
ေျပာရမည္ဆိုလွ်င္ ''အသက္'' ျဖစ္သည္။လူသားမ်ားသည္အသက္ကိုတန္ဖိုးထားေသာေၾကာင့္အသက္ကိုမဆံုးရံႈးရေအာင္ႀကိဳးစားရုန္းကန္ေနၾကရသည္။အသက္ေသဆံုးသြားလွ်င္အျခားမည္သည့္အရာမွ်အေရးမပါေတာ့ပါ။ထို႔ေၾကာင့္လူသားတိုင္းသည္ယခုလက္ရွိရွင္သန္ေနေသာအသက္ကိုအတတ္ႏိုင္ဆံုးကာကြယ္ထိန္းသိမ္းၾကသည္။ထိုနည္းတူယခုလက္ရွိလူ႔ဘဝသည္အေရးပါသကဲ့သို႔၊
''ထာဝရအသက္'' သည္အေရးႀကီးေသာကိစၥတစ္ရပ္ျဖစ္သည္။က်မ္းစာက ေျပားထားသည္မွာသားေတာ္ေယရႈကိုယံုၾကည္ေသာကြၽႏု္ပ္တို႔သည္ထာဝရအသက္ကိုမိမိကိုယ္တိုင္ရရွိေၾကာင္း
ေသခ်ာဖို႔ရန္ထိုက်မ္းစာကို ေရးသားထားျခင္းျဖစ္သည္။ထို႔ေၾကာင့္ယံုၾကည္သူအေယာက္စီတိုင္းသည္ထာဝရအသက္ကိုကိုယ္တုိင္ရရွိေၾကာင္း
ေသခ်ာစိတ္ခ်ေနရမည္ျဖစ္သည္။မည္သူမွ်မသိႏိုင္ေသာမိမိအထဲ၌ ေသခ်ာ၊စိတ္ခ်မႈ၊လံုၿခံဳမႈရွိေနရမည္ျဖစ္သည္။
ယေန႔ခရစ္ယာန္မ်ားစြာသည္ဘုရားသခင္ေပးေသာထာဝရအသက္စိတ္ခ်မႈမရွိေၾကာင္းကိုဝမ္းနည္းဖြယ္
ေတြ႔ျမင္ရပါသည္။က်မ္းစာတစ္အုပ္လံုးသည္ထာဝရအသက္ရရွိဖို႔ရန္ ေေရးသားထားျခင္း ျဖစ္ေသာ္လည္းမိမိကိုယ္တိုင္မရရွိၾကေပ။အခ်ိဳ႕ေသာတရားေဟာဆရာမ်ားပင္ထိုအရာမ်ားကိုမသိၾကသည္မွာစိတ္မေကာင္းစရာပင္။တရားေဟာဆရာမ်ားသည္
''ထာဝရအသက္'' အေၾကာင္းကုိမ်ားစြာမေဟာၾကေတာ့ေပ။ထို႔ေၾကာင့္မိမိကိုယ္တိုင္ခရစ္ယာန္ဟုဆိုၾကေသာ္လည္းဘုရားသခင္ေပးသနားေတာ္မူေသာအႀကီးမားဆံုးလက္ေဆာင္တည္းဟူေသာထာဝရအသက္ကိုဆံုးရံႈးၾကသည္။မိတ္ေဆြကို
ေမးခြန္းတစ္ခုေမးလိုပါသည္။မိမိႏွလံုးသားထဲကအရိုးသားဆံုး၊အပြင့္လင္းဆံုးအေျဖကို ေပးႏိုင္ဖို႔ေမ်ာ္လင့္ပါသည္။မိတ္ေဆြအတြက္သာျဖစ္သည္။မိမိကိုယ္ကိုယ္လိမ္ညာဖို႔မႀကိဳးစားပါႏွင့္။ထိုေမးခြန္းသည္ကား
''မိတ္ေဆြထာဝရအသက္စိတ္ခ်မႈရွိၿပီလား''။ ''ငါေသရင္ေကာင္းကင္ကုိေရာက္ၿပီးထာဝရရွင္သန္မယ္။''
ဟုတကယ္ေကာစိတ္ခ်ၿပီလား။သုိ႔မဟုတ္မေရမရာ၊မေသမခ်ာ၊စမ္းတဝါးဝါးရွိေနဆဲလား။သို႔မဟုတ္ ''ေသမွသိမွာေပါ့''
ဟုမိတ္ေဆြ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ ေျဖေနလား။
ထိုေမးခြန္းသည္ကားယေန႔လူသားတိုင္းအတြက္အေရးအႀကီးဆံုးႏွင့္အႀကီးမားဆံုးေမးခြန္းတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။
ေသေရး၊ရွင္ေရးအေနႏွင့္စဥ္းစားရမည့္အရာတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။အထူးသျဖင့္ခရစ္ယာန္တိုင္းအတြက္အင္မတန္အေရးႀကီးသည့္
ေမးခြန္းျဖစ္သည္။စိတ္ခ်မႈမရရွိေသးသည့္လူတစ္ေယာက္၏အေျဖသည္ ''ေသမွသိမယ္'' ျဖစ္သည္။က်မ္းစာကအတိအလင္းေဖာ္ျပထားသည္မွာကားကြၽႏ္ု္တို႔ထာဝရအသက္ကိုရလွ်င္ရေၾကာင္းကို
ေကာင္းေကာင္းသိရမည္ျဖစ္သည္။ထို႔ေၾကာင့္ ''ေသမွသိမယ္'' ဟူသည့္အေျဖသည္ငရဲသုိ႔သာဦးတည္ေနပါသည္။သုိ႔မဟုတ္မိတ္ေဆြမိမိကုိယ္ကို
''ေကာင္းကင္သြားဖို႔လည္းမေကာင္းလြန္းဘူး၊ငရဲသြားဖို႔လည္းမဆိုးလြန္းဘူး'' ဟုထင္မွတ္ေကာင္း၊ထင္မွတ္ႏိုင္ပါသည္။သို႔မဟုတ္လွ်င္မိတ္ေဆြက
''ငါ ေမြးကတည္းကဘုရားကိုသိလာတာပဲ၊ယံုၾကည္လာတာပဲ၊ငယ္ငယ္ကတည္းကဆုေတာင္းၿပီးႀကီးျပင္းလာတာပဲ။ငရဲမေရာက္ႏုိင္ပါဘူး''
ဟုဆိုေကာင္းဆိုႏိုင္ပါသည္။က်မ္းစာကဘုရားသခင္ဘြားေသာသားသည္လူမ်ိဳးႏွင့္မဆိုင္ဟုအတိအက်
ေဖာ္ျပထားပါသည္။ဆိုလိုသည္မွာဘုရားသခင္ကဒီလူမ်ိဳး၊ ေဆြမ်ိဳး၊မိသားစုကို ေကာင္းကင္သို႔ဝင္ခြင့္ေပးမည္မဟုတ္ေပ။သင္ကခ်င္လူမ်ိဳး၊ကရင္၊လားဟူ၊လီဆူ
ျဖစ္၍ကယ္တင္ျခင္းရႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။
ထို႔အျပင္
''ေမထုန္သံဝါသအားျဖင့္ဖြားေသာသားမဟုတ္'' ဟုထုိက်မ္းစာကဆက္၍ ေဖာ္ျပထားပါသည္။မိတ္ေဆြ၏မိဘသည္ခရစ္ယာန္၊သင္းအုပ္၊အမႈေတာ္ေဆာင္
ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။သုိ႔ေသာ္မိတ္ေဆြ၏ကယ္တင္ျခင္းအတြင္သူတို႔ဘာမွ်လုပ္ေဆာင္ေပးႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။မိတ္ေဆြကိုယ္တိုင္ေရြးခ်ယ္ရမည့္အရာ
ျဖစ္ပါသည္။မိတ္ေဆြ၏မိဘသည္ဘုရားကိုသိေသာသူျဖစ္၍ ေကာင္းကင္ဘံုတြင္မိတ္ေဆြအတြက္ေနရာတစ္ခုဘုရားသခင္က
ျပင္ဆင္ေပးလိမ့္မည္မဟုတ္ပါ။ထိုက်မ္းစာကပင္ ''လူအလိုအေလ်ာက္ဘြားေသာသားမဟုတ္'' ဟု ေဖာ္ျပထားျပန္ပါသည္။အခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ားကအသက္ျပည့္လွ်င္
ေရႏွစ္ျခင္းခံရမည္ဟုယံုၾကည္ထားၾကပါသည္။ထိုသုိ႔ ေရႏွစ္ျခင္းခံျခင္းကကယ္တင္ျခင္းစိတ္ခ်မႈကိုရရွိေစမည္မဟုတ္ပါ။မိတ္ေဆြကိုယ္တိုင္အတြက္သီးသန္႔စိတ္ခ်မႈရွိရမည္ျဖစ္သည္။
ေရႏွစ္ျခင္းခံေသာေၾကာင့္ ေကာင္းကင္သို႔သြားရမည္မဟုတ္ပါ။ ေကာင္းကင္သြားဖို႔စိတ္ခ်မႈရရွိၿပီးမွသာ
ေရႏွစ္ျခင္းခံရမည္ျဖစ္သည္။ထို႔ေၾကာင့္မိတ္ေဆြအေနႏွင့္ဆင္ေျခအမ်ိဳးမ်ိဳးေပးၿပီး ေကာင္းကင္ႏိုင္ငံဝင္ခြင့္လက္မွတ္ကိုဝယ္ယူ၍ရႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။
ထိုသို႔ဆိုလွ်င္ထာဝရအသက္စိတ္ခ်မႈဆိုသည့္အရာမွာအဘယ္အရာနည္း။ထာဝရအသက္စိတ္ခ်မႈကိုမည္ကဲ့သုိ႔ရႏိုင္မည္နည္း။ထာဝရအသက္ကိုဘုရားသခင္ကမည္ကဲ့သို႔ေပးသည္ဆိုသည့္အရာကိုအနည္းငယ္ေဝငွလိုပါသည္။မိတ္ေဆြသည္ထာဝရအသက္စိတ္ခ်မႈမရရွိေသးေသာ္လည္း
ေယရႈကိုယံုၾကည္ေသာသူေတာ့အနည္းဆံုးျဖစ္မည္ဟုယံုၾကည္ပါသည္။သို႔ေသာ္ ေယရႈကမိတ္ေဆြအတြက္မည္ေရြ႕၊မည္မွ်လုပ္ခဲ့သည္ဆိုသည္ကိုမသိလွ်င္မိတ္ေဆြ၏ယံုၾကည္ျခင္းသည္အခ်ည္းႏွီးျဖစ္သည္။ယေန႔ကယ္တင္ျခင္းစိတ္ခ်မႈမရရွိသည့္သူတစ္ေယာက္၏
ျပႆနာသည္ယံုၾကည္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ ေယရႈခရစ္၏ကားတိုင္ေပၚတြင္လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည့္ၿပီးစီးသည့္အမႈအေၾကာင္းကိုမသိရွိျခင္းပင္ျဖစ္သည္။သုိ႔မဟုတ္
ေကာင္းစြာသေဘာမေပါက္ျခင္းျဖစ္သည္။
ကြၽႏု္ပ္တို႔လူသားမ်ားသည္
ေန႔ရက္စဥ္တိုင္းထာဝရဘုရားေရွ႕ေတာ္ေမွာက္တြင္အျပစ္မ်ားစြာလုပ္ၾကသည္။အေၾကာင္းမွာ ေမြးကတည္းကပင္အျပစ္လုပ္ခ်င္သည့္
'ဗီဇ' သည္ကြၽႏု္ပ္တို႔အထဲတြင္ရွိၿပီးသားျဖစ္သည္။က်မ္းစာကေျပာထားသည္မွာကြၽႏု္ပ္တို႔သည္မိဘထံမွဗီဇအျပစ္ကိုလက္ခံရရွိထားျခင္းေၾကာင့္မေကာင္းေသာအရာမ်ားကိုလုပ္ဖို႔ရန္အားသန္တတ္ၾကပါသည္။ထို႔ေၾကာင့္ထိုဗီဇ
(အျပစ္လုပ္ခ်င္သည့္ဗီဇ) ကိုလြန္ဆန္ႏိုင္ေသာသူတစ္ေယာက္မွ်မရွိပါ။ဆဲဆိုမႈ၊တပ္မက္မႈ၊ ေလာဘမ်ားသည္အျပစ္ျဖစ္သည္။ထိုအျပစ္ေၾကာင့္ငရဲသုိ႔သြားၾကရမည္ျဖစ္သည္။ထုိ႔ေၾကာင့္အျပစ္သည္ႀကီးသည္ျဖစ္ေစ၊ငယ္သည္ျဖစ္ေစ၊မ်ားသည္ျဖစ္ေစ၊နည္းသည္ျဖစ္ေစအတူတူပင္အျပစ္ဒဏ္ခံရမည္ျဖစ္သည္။အျပစ္ရွိ၊မရွိဆိုသည့္အရာကငရဲသြား၊မသြားကိုဆံုးျဖတ္ေပးမည္ျဖစ္သည္။အျပစ္တစ္ခုတည္းသာရွိလွ်င္လည္းငရဲသြားရမည္ျဖစ္သည္။ထို႔ေၾကာင့္
ေသခ်ာသည္မွာမိတ္ေဆြယခုေသခဲ့လွ်င္ငရဲသာသြားရမည္ျဖစ္သည္။အျပစ္ရွိေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ထိုအျပစ္မွလႊတ္ေအာင္မိမိကိုယ္တိုင္မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ေပ။ထို႔ေၾကာင့္ဘုရားသခင္၏သားေတာ္ကဘုရားစင္စစ္မွသည္၊လူ႔ဇာတိကိုခံယူၿပီးႂကြေရာက္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ေယရႈခရစ္၌ဗီဇအျပစ္မရွိပါ။ဘုရား၏တန္ခိုးေတာ္အားျဖင့္အပ်ိဳကညာမာရိဝမ္းမွ၊
ေမြးေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ထို႔အျပင္ဒုစရိုက္အျပစ္တည္းဟူေသာရန္ျဖစ္ျခင္း၊လိမ္ညာျခင္း၊ဆဲဆုိျခင္း၊တပ္မက္ျခင္း၊
ေဒါသ၊ ေမာဟမ်ားလည္း ေယရႈတြင္မရွိေပ။သုိ႔ေသာ္လည္း ေယရႈသည္ကားတိုင္ေပၚတြင္ဒုစရိုက္သမ်ားတစ္ေယာက္၊ဓားျပတစ္ေယာက္ကဲ့သုိ႔အသတ္ခံခဲ့ရေပသည္။ရက္စက္စြာညႇင္းပန္းခံခဲ့ရပါသည္။ကြၽႏု္ပ္တို႔လမ္းမေပၚတြင္ဆဲဆိုမိေသာေၾကာင့္
ေထာင္မက်ပါ။စိတ္ထဲမွပင္အျပစ္တစ္စံုတစ္ခုကိုမွ်မက်ဴးလြန္ဖူးေသာ ေယရႈသည္အျပစ္အတြက္အေသခံခဲ့ပါသည္။မိတ္ေဆြႏွင့္ကြၽႏ္ုပ္တို႔အားလံုး၏အျပစ္ကို
ေယရႈ၏အေပၚတြင္ဘုရားသခင္ကတင္လုိက္ၿပီး ေယရႈကိုကြၽႏု္ပ္ႏွင့္မိတ္ေဆြကိုယ္စားသတ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
၂ေကာ၅း၂၁ ''အဘယ္ေၾကာင့္နည္းဟူမူကားဘုရားသခင္သည္အျပစ္ႏွင့္ကင္းစင္ေသာသူကိုငါတို႔အတြက္ေၾကာင့္အျပစ္ရွိေသာသူျဖစ္ေစေတာ္မူ၏။အေၾကာင္းမူကား၊ငါတို႔သည္ထိုသူအားျဖင့္ဘုရားသခင့္ေရွ႕ေတာ္၌
ေျဖာင့္မတ္ေသာသူ ျဖစ္မည္အေၾကာင္းတည္း။''
ကြၽႏု္ပ္တို႔ဖက္မွာ
ေက်းဇူးတင္ဖို႔ရန္ျဖစ္သည္။ ''ေယရႈ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္'' ဟု ေျပာရံုသာျဖစ္ပါသည္။ကြၽႏု္တုိ႔၏အျပစ္ဒဏ္ကုိကြၽႏ္ုပ္တို႔ကိုယ္တိုင္ခံရန္မလိုေတာ့ပါ။
ေယရႈအားလံုးကိုကိုယ္စားျပဳခံခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ဘုရားသခင္သည္မိတ္ေဆြကိုအလြန္ခ်စ္ၿပီးငရဲကိုမသြားေစလိုေသာေၾကာင့္သူ႔သားေတာ္အရင္းကိုမိတ္ေဆြအတြက္ကိုယ္စားဒဏ္ခတ္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ဘုရား၏ေမတၱာသည္အလြန္ႀကီးမားလြန္းလွပါသည္။မိတ္ေဆြဘက္မွမည္သည့္လုပ္ေဆာင္မႈမွမလိုအပ္ပါ။
ေယရႈခရစ္မိတ္ေဆြကိုယ္စားကားတိုင္းေပၚမွာအေသခံ၊ဒဏ္ခတ္ခံခဲ့ျခင္းကိုနားလည္သေဘာေပါက္ၿပီးသူ႔ကိုကယ္တင္ရွင္အျဖစ္ယံုၾကည္လက္ခံလိုက္ရံုသာျဖစ္သည္။သေဘာေပါက္ၿပီးလက္ခံေသာအခါမိတ္ေဆြႏွလံုးသား၌ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းကိုခံစားရမည္ျဖစ္ၿပီးထာဝရအသက္စိတ္ခ်မႈကိုရရွိမည္ျဖစ္သည္။
နိဂံုးခ်ဳပ္အေနျဖင့္ယေန႔ခရစ္ယာန္မ်ားကယ္တင္ျခင္းစိတ္ခ်မႈမရွိသည္မွာကယ္တင္ေတာ္မူျဖင္းအေၾကာင္းကို
ေကာင္းစြာသေဘာမေပါက္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ယံုၾကည္သည္ျဖစ္ေသာ္လည္းသေဘာမေပါက္ဘဲယံုၾကည္ျခင္းသည္မိရိုးဖလာယံုၾကည္ျခင္းျဖစ္သည္။ထိုအရာကကြၽႏု္ပ္တို႔ကိုမကယ္တင္ႏိုင္ပါ။ထို႔ေၾကာင့္ဘုရားသခင္ေပးသနားေတာ္မူေသာထာဝရအသက္ကိုကိုယ္တိုင္ရရွိေသာသူမ်ားျဖစ္ဖို႔ရန္သန္႔ရွင္းေသာဝိညာဥ္ေတာ္သည္ဖြင့္ျပၿပီး၊
ေကာင္းႀကီးေပးပါေစ။
Brother
Khai
FYN Vol.1 No.8 (Jan 17, 2012)
No comments:
Post a Comment