![]() |
ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြဟာ ခရစ္ေတာ္ရဲ႔ ပံုတူေလးေတြျဖစ္ရပါမယ္ |
လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္အနည္းငယ္ခန္႔ကျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္ အလယ္တန္းေက်ာင္းသားဘဝတြင္ ဆရာ၊ ဆရာမစကား လြန္စြာနားေထာင္ခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ ဆရာမခိုင္းလိုက္လွ်င္ ခ်က္ခ်င္းထလုပ္ေလ့ရွိသည္ျဖစ္ရာ တေန႔ေသာအခါ ဆရာမက အတန္းထဲတြင္ဤသုိ႔ဤႏွယ္ေျပာလိုက္သည္။
'မင္းတို႔ ေပါလူကိုၾကည့္စမ္း။ သူကဘာသာျခားေပမယ့္ အရမ္းလိမ္မာတယ္။ စကားနားေထာင္တယ္။'
ဆရာမက ကြၽန္ေတာ့္ကို ခ်ီးက်ဴးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္က ကြၽန္ေတာ္ကိုယ့္ကုိယ္ကို ခရစ္ယာန္တစ္ေယာက္ဆိုတာကို သိသည္။ ကြၽန္ေတာ္ေယရႈကိုလည္း အၾကြင္းမဲဲ့ ယံုၾကည္ခဲ့သည္။ Sunday School လည္း ပံုမွန္သြားခဲ့သည္ျဖစ္ရာ ခရစ္ေတာ္ကဲ့သို႔ ခရစ္ယာန္တုိင္းေနထိုင္ရမည္ဟု ခံယူထားခဲ့သည္။ ဆရာမေျပာလိုက္သည့္ စကားက အျခားသူတစ္ေယာက္အတြက္ အလြန္ဝမ္းသာစရာ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ခဲ့ေပမည္။ (အျခားဘာသာဝင္)။ သို႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္လံုးဝ ဝမ္းမသာခဲ့ပါ။ ဝမ္းသာဖို႔ေဝးေသး ကြၽန္ေတာ္ အလြန္ပင္ စိတ္နာခဲ့ရသည္။ ဆရာမကို စိတ္နာသည္ေတာ့မဟုတ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို စိတ္နာျခင္းလည္းမဟုတ္။ ဘယ္သူ႔ကိုမွ စိတ္နာသည္မဟုတ္။ သို႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္ အလြန္ဝမ္းနည္းသြားခဲ့သည္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔က ခရစ္ယာန္မ်ားျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ခရစ္ေတာ္နည္းတူ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ရမည့္သူမ်ား၊ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာႏွင့္ ကရုဏာႏွင့္ ျပည့္ဝရမည့္သူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ အျခားဘာသာဝင္မ်ားအတြက္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔တေတြသည္ ဘာသာျခားျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မည္။ သို႔ေသာ္ ခရစ္ေတာ္ကဲ့သုိ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အသက္ရွင္ေနထိုင္ခဲ့လွ်င္ 'ဘာသာျခားေပမယ့္' ဆုိသည့္ ေဝါဟာရက ဆရာမထံမွ ထြက္ေပၚလာမည္မဟုတ္ပါ။ 'ဘာသာျခားေပမယ့္' ၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ အဓိပၸါယ္မ်ားစြာ ရွိေပသည္။
'သူက ျမန္မာလူမ်ိဳးေပမယ့္၊ အဂၤလိပ္စကားေတာ့ ေရလည္ကြၽမ္းတယ္။ ကြၽမ္းစပိ' ဟူသည့္စကား၏ေနာက္ကြယ္တြင္ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားသည္ အဂၤလိပ္စကားမကြၽမ္း၊ သို႔ေသာ္ 'သူ' ကေတာ့ ခြၽင္းခ်က္အေနႏွင့္ အဂၤလိပ္စကားကို က်င္က်င္လည္လည္၊ ေခ်ာေခ်ာေမြ႕ေမြ႕ေျပာတတ္သည္ ဟူေသာ အဓိပၸါယ္ ရွိေနသည္။
'ဒီေၾကာင္ကေတာ့ ေရကူးတတ္တယ္ေဟ့' ဆိုသည္မွာလည္း ေၾကာင္မ်ားသည္ အမ်ားအားျဖင့္ ေရမကူးတတ္၊ သို႔ေသာ္ 'ဒီေၾကာင္' ကေတာ့ ေရကူးတတ္သည္ဟု ဆိုလိုေပသည္။
ေနာက္ဆံုး ဥပမာတစ္ခုအေနႏွင့္ 'သူကေတာသားေပမယ့္ စကားအေျပာအဆိုမရိုင္းဘူး' ဟု ေျပာလိုက္လွ်င္ ေတာသားတိုင္းသည္ စကားအေျပာအဆို ရိုင္းတတ္ၾကသည္ဟု ဆိုလိုျခင္းႏွင့္ အတူတူျဖစ္သည္။
ကြၽန္ေတာ့္ကို ခ်ီးက်ဴးခ့ဲျခင္းကို ကြၽန္ေတာ္ဝမ္းသာသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုခ်ီးက်ဴးျခင္းက ခရစ္ေတာ္ကို ကုိယ္စားျပဳေသာ ခရစ္ယာန္မ်ားကို ရႈတ္ခ်ေနျခင္းလည္း ျဖစ္ေနျပန္ပါသည္။ ထိုအေၾကာင္းေၾကာင့္ေတာ့ မည္သူ႔ကိုမွ် ကြၽန္ေတာ္အျပစ္တင္စြပ္စြဲ၍ မရပါ။ ထိုအရာက ကြၽန္ေတာ္ငယ္ရြယ္စဥ္က စဥ္းစား၊ ေတြးေခၚခဲ့ပံု ျဖစ္သည္။
ထိုအခ်ိန္မွသည္ ႏွစ္ေပါင္းအနည္းငယ္အၾကာ ယခုအခ်ိန္တြင္ ကြၽန္ေတာ္ေကာင္းေကာင္း နားလည္သေဘာေပါက္လာသည္။ ထိုသို႔ နားလည္ သေဘာေပါက္လာသည့္ အခ်ိန္တြင္ ဆရာမေျပာခဲ့သည့္စကားအေပၚ ကြၽန္ေတာ္မည္သို႔မွ် မခံစားရေတာ့ပါ။ ဆရာမ မွားသည္ဟုလည္း မခံစားမိေတာ့ပါ။ တနည္းေျပာရလွ်င္ ဆရာမေျပာခဲ့သည့္ စကားက မွန္ေနခဲ့သည္။
ဤေနရာတြင္ IMAGE ဆိုသည့္ စကားလံုးကို ကြၽန္ေတာ္မိတ္ဆက္ေပးခ်င္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ခရစ္ယာန္မ်ား၏ IMAGE က ဆရာမကို ထုိကဲ့သို႔ စဥ္းစားေတြးေခၚရန္၊ ထိုကဲ့သို႔ ဆံုးျဖတ္ေျပာဆိုရန္ တြန္းအားေပးခဲ့ေသာေၾကာင့္ျဖစ္မည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ယူဆသည္။ တနည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ခရစ္ယာန္မ်ား၏အသက္တာတြင္ ခရစ္ေတာ္၏ ပံုသ႑ာန္ကို မေဖာ္òန္းႏိုင္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္လည္းျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေဖာ္ျပသည့္ IMAGE သည္ အလြန္အေရးႀကီးသည္။ ဆရာမ ခင္ဆန္းေမာ္ ေျပာခဲ့သည္ကို သတိရမိသည္။
စာအုပ္တစ္အုပ္ရွိသည္။ စာအုပ္၏အမည္မွာ'ကမၻာေပၚတြင္ လႊမ္းမိုးမႈအရွိဆံုးပုဂၢိဳလ္မ်ား' ဟူ၍ျဖစ္သည္။ ထိုစာအုပ္တြင္ ပထမႏွင့္ ဒုတိယေနရာမ်ား၌ မည္သူမည္ဝါရွိသည္ကို ကြၽန္ေတာ္မမွတ္မိေတာ့ပါ။ သို႔ေသာ္ တတိယေနရာတြင္မူ ေယရႈခရစ္ေတာ္၏ အမည္ကိုထည့္သြင္းထားသည္။ စာအုပ္ထဲတြင္ စာေရးဆရာက ဤသို႔ ျဖည့္စြက္ေဖာ္ျပထားေသးသည္။ 'ေယရႈခရစ္ေတာ္ရဲ႕ သြန္သင္ခ်က္၊ လမ္းျပခ်က္၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြအရေတာ့ သူဟာ ၿပိဳင္စံမရွိ ပထမေနရာမွာ ရွိသင့္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ေနာက္လိုက္ျဖစ္တဲ့ ခရစ္ယာန္မ်ားရဲ႕ အသက္တာ၊ ေနထိုင္ပံုေတြေၾကာင့္ သူဟာ တတိယေနရာကို ေရာက္ရွိသြားခဲ့တာပါ' ဟူ၍ျဖစ္သည္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို ေယရႈက အခ်င္းခ်င္းခ်စ္ပါဟု တိုက္တြန္းႏိႈးေဆာ္ထားသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ညီအစ္ကိုခ်င္းေတာင္ မခ်စ္ႏိုင္ေပ။ ေယရႈက သူ႔မယားကိုမျပစ္မွားႏွင့္ဟု သြန္သင္ထားသည္။ သို႔ေသာ္ ခရစ္ယာန္ႏိုင္ငံဟု လူတုိင္းလက္ခံထားသည့္ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းမျပဳဘဲ အတူေနျခင္း (Living Together) ကို အျပစ္တစ္ခုဟု မခံယူရံုတင္မကဘဲ ရုပ္ရွင္မ်ားတြင္ပင္ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ ဖြင့္ျပေနေပသည္။ ထိုအခ်င္းအရာက ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ IMAGE ကို ဖ်က္ဆီးေနေပသည္။ ထိုအခ်င္းအရာက လူေတြကြၽန္ေတာ္တို႔အေပၚ ျမင္သည့္အျမင္ကို ေျပာင္းေစသည္။ မေကာင္းသည့္အျမင္ဘက္သို႔။ ကြၽန္ေတာ္စိတ္အနာဆံုး စကားတစ္ခြန္းက 'ခရစ္ယာန္ေတြလည္း ငါတု႔ိနဲ႔ မထူးပါဘူး' ဟူသည့္ စကားျဖစ္သည္။ မထူးပါဘူးဟု ဆိုျခင္းသည္ အတူတူျဖစ္သည္ဟု ဆုိျခင္းျဖစ္သည္။ တစ္ေယာက္ကေျပာဖူးပါသည္။ ကနဦးအသင္းေတာ္မွ သာမန္အသင္းသားတစ္ေယာက္သည္ ေကာင္းပါေပ့၊ စိတ္ရွည္ပါေပ့၊ ခ်စ္ျခင္းႏွင့္ ျပည့္ဝပါေပ့ ဆုိသည့္ ဘာသာျခားတစ္ေယာက္ထက္ သာ၍ေကာင္းပါသည္။ ယခုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔က သာ၍ေကာင္းဖို႔ေနေနသာသာ၊ ထူးမျခားနား ျဖစ္ၾကသည္။ မႆဲတြင္ ေျပားထားသကဲ့သို႔ အငန္ေပ်ာက္ေသာ ဆားမ်ားျဖစ္ေနၾကသည္။
'ေရလုိက္ငါးလိုက္'၊ 'ေရာမေရာက္လွ်င္ ေရာမလိုက်င့္'၊ တံငါနားနီးတံငါ၊ မုဆိုးနားနီးမုဆိုး'၊ 'သူမ်ားမိုးခါးေရေသာက္လွ်င္ ကိုယ္လည္းေသာက္' ဆုိသကဲ့သို႔ အသက္ရွင္ေနထိုင္ႏိုင္သူကို လူမ်ားက လူေတာ္ဟု သတ္မွတ္ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္ က်မ္းစာကေတာ့ ရွင္းသည္ ။ 'သင္တို႔သည္ ေလာကီပံုသ႑ာန္ကို မေဆာင္ၾကႏွင့္' ဟူ၍ ျပတ္ျပတ္သားသား သြန္သင္ထားပါသည္။ ခရစ္ယာန္ေလာကတြင္ သာသနာပလူတို႔ႏွင့္ 'အလိုက္အထိုက္' ေနတတ္သူကို ပညာရွိဟု သတ္မွတ္ထားသည္မွာ လြန္စြာ ဝမ္းနည္းစရာေကာင္းလွပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ အသက္ရွင္ေနထိုင္မႈသည္ အျခားသူမ်ားၾကည့္လိုက္လွ်င္ ထင္းကနဲေနရမည္ျဖစ္သည္။ ဆိတ္အုပ္ထဲက သိုးကေလးမ်ားကဲ့သို႔ ျဖစ္ရမည္ျဖစ္သည္။
'မင္း အမ်ားသူငါနဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြမေနတတ္ရင္ေတာ့ မင္းမွာမိတ္ေဆြေတာင္ရွိမွာမဟုတ္ပါဘူး'
ေလာကကီလူသားမ်ားႏွင့္ သူတို႔၏အက်င့္အတိုင္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ အလိုက္အထိုက္မေနေသာေၾကာင့္ ရရွိမည့္ အက်ိဳးရလဒ္တစ္ခုကေတာ့ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းမ်ား၏ စြန္႔ခြာ၊ ပစ္ပယ္ျခင္း၊ မုန္းတီးျခင္းမ်ားျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ေယရႈထံမွ သစၥာရွိေသာ ငယ္သားေကာင္းဟု အေခၚခံရဖို႔အတြက္ မိတ္ေဆြမ်ား၏ ပစ္ပယ္ျခင္းကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေက်နပ္စြာ ခံယူရဲရမည္ျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔က ေယရႈထက္ မိတ္ေဆြမ်ားကို ပိုခ်စ္ေပသည္။ ေယရႈေပးမည့္ ဘုန္းအသေရထက္ လူေပးမည့္ ဘုန္းကို လိုလားၾကသည္။
အထက္တြင္ ေဖာ္ျပထားခဲ့ေသာ စာေရးဆရာကဲ့သို႔ပင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ အက်င့္မ်ားကိုၾကည့္ၿပီး ခရစ္ေတာ္ကို ယံုၾကည္ဖို႔ရန္ ျငင္းဆန္ခဲ့ေသာသူ မ်ားစြာရွိဦးမည္ျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္တု႔ိသည္ သူတစ္ပါးထိမိ၍ တည္ေဆာက္စရာမျဖစ္ဘဲ သူတစ္ပါးထိမိ၍ လဲစရာျဖစ္ေနၾကပါသည္။ ခရစ္ေတာ္၏ ကိုယ္ခႏၲာျဖစ္ေသာ၊ အသင္းေတာ္ျဖစ္ေသာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ခရစ္ယာန္မ်ားသည္ က်မ္းစာမွ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာ၊ ကိုယ္လိုခ်င္သည့္အရာကို ဆြဲထုတ္ၿပီး အခ်င္းခ်င္းအျငင္းပြားေနသေရႊ႕ ကြၽန္ေတာ္တို႔သည္ တစ္ပါးသူအတြက္ တည္ေဆာက္စရာျဖစ္လာမည္မဟုတ္ပါ။ က်မ္းစာက ဤသို႔ေျပာထားပါသည္။
ေယာ ၁၃း၃၄-၃၅ 'သင္တို႔သည္ အခ်င္းခ်င္း တေယာက္ကိုတေယာက္ ခ်စ္ၾကေလာ့။ ငါသည္ သင္တုိ႔ကို ခ်စ္သည္နည္းတူ အခ်င္းခ်င္းခ်စ္ၾကေလာ့ဟု ပညတ္သစ္ကို ငါေပး၏။ သင္တို႔သည္ အခ်င္းခ်င္းခ်စ္ၾကလွ်င္၊ လူအေပါင္းတို႔သည္ ထုိေမတၱာကို ေထာက္၍ သင္တို႔သည္ ငါ၏တပည့္ ျဖစ္သည္ကို သိရၾကလိမ့္မည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။'
ေနာက္က်မ္းစာတစ္ပုိဒ္ကလည္း ဤသို႔ေျပာထားေသးသည္။
ဗ်ာဒိတ္က်မ္း ၃း၁၆ 'ထိုသို႔ အဧမဟုတ္၊ အပူမဟုတ္၊ ေႏြးရံုရွိေသာေၾကာင့္ ငါ၏ခံတြင္းသည္ သင့္ကိုေထြးလုၿပီ။'
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ခရစ္ေတာ္ကို ယံုၾကည္ေသာ ယံုၾကည္သူအေယာက္စီတိုင္းကို ဘုရားသခင္က ခရစ္ေတာ္ႏွင့္ ပံုသ႑ာန္တူရန္ ေရြးႏႈတ္ထားၿပီးသားျဖစ္ေၾကာင္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ မေမ့ဖို႔လိုအပ္ပါသည္။ လူေတြေရွ႕ မွာ ခရစ္ေတာ္၏ ပံုသ႑ာန္ကိုေဆာင္လ်က္ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္တူေသာ IMAGE ကို ျပသႏိုင္ရန္ ဘုရားသခင္က အလိုေတာ္ရွိေပသည္။ သို႔မွသာ ဘုရားသခင္၏ ဘုန္းေတာ္ကို ထင္ရွားေစႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ သို႔မွသာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ညီအစ္ကိုခ်င္းအတြက္ ထိမိ၍ တည္ေဆာက္စရာျဖစ္ႏုိင္မည္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ ျပဳက်င့္ႏိုင္ရန္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဘက္က ဆႏၵရွိ၍၊ စိတ္ပိုင္းျဖတ္ဖို႔သာလိုအပ္ပါသည္။ ေယရႈခရစ္ေတာ္က ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဝိညာဥ္ပကတိအတိုင္း အသက္ရွင္ႏိုင္ရန္ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ ဇာတိပကတိလူ (ေနာက္ဆံုးျဖစ္အာဒံ)ကို ကားတိုင္ထက္မွာ အေသသတ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ ဝိညာဥ္ပကတိအသက္ရွန္သန္မႈကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္ သန္႔ရွင္းေသာဝိညာဥ္ေတာ္ကိုလည္း ေစလႊတ္ခဲ့ၿပီး အေယာက္စီတိုင္းအတြက္ ေပးခဲ့ၿပီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထိုဝိညာဥ္ေတာ္ကို အမွီျပဳ၍ ေကာင္းေသာ IMAGE ျပသႏိုင္သည့္ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္တူေသာ အသက္တာတြင္ ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္ပါမည့္အေၾကာင္း ေယရႈနာမ၌ တိုက္တြန္းလိုက္ပါသည္။
ေမတၱာျဖင့္ ေပါလူ
FYN Vol.1 No.15 (Mar 6, 2012)
No comments:
Post a Comment